Week 2 📓

16 september 2018 - Gzira, Malta

Hi kulħadd,

Klein Maltees woordje wat ’iedereen’ betekent. Echt Malteese woorden leer ik hier niet echt omdat je hier overal Engels praat. Op stage leren we de leidsters een beetje Nederlands want zelf vinden ze het ook super leuk om het te leren spreken. Je merkt dat de kinderen je beter leren kennen en losser komen. Op dinsdag hebben Nikki en ik alleen op een groep gestaan met 7 kinderen! Dat was wel even schrikken toen we in een keer in een groep werden gedropt met 7 kids. Maar we haalden er het beste uit en hebben een goeie ochtend gedraaid! Deze week hoorden we onze standaard uren, maandag t/m donderdag van 08:00u tot 16:00u, werd even aanpoten maar went snel. Wat ik ook heb gemerkt is dat de ouders hun kinderen na 12:30u mogen halen wanneer ze willen. In Nederland heb je er vaste tijden voor of eerder ophalen met een aankondiging. De groep van deze week blijft toch wel de blauwe groep, de kinderen en leidsters zijn toch het leukst om een hele dag te staan!

Verder deze week hebben we op de donderdag yoga gedaan met onze huisvrouw. Ze bood het zelf aan en wij waren wel zo nieuwsgierig het te proberen! Het was een hele ervaring en wonder boven wonder werd ik er echt kalm van. We zijn ook langs het appartement gelopen waar mijn ouders, broertje en vriend in verblijven, het zag er mooi uit en Nikki en Cylia gingen mee op de foto om het te laten zien! Niet te vergeten zijn we natuurlijk lekker opstap geweest en hebben we 1 avond de DJ’s leren kennen van Footloose, die avond liep lekker goedkoop uit (gratis drank)! Ook hebben we ons strandje bezocht en een ander strandje in Sliema. Het weer? Die zat zeker mee!

See you, ciao